Egyre gyakrabban halljuk ügyfeleinktől, hogy kollegáik már rengeteg tréningen vettek részt és alig lehet érzékelni a hatást. „Valami gyors, hatékony, gyakorlatias” megoldást keresnek, amivel a résztvevők valóban a mindennapi munkájukhoz kapnak segítséget, amivel „tanulnak is valami újat”, ami támogatja a szervezeti stratégia céljait. E célra kiváló módszer az Action Learning, magyarul Akció Tanulócsoport.
Mit is az Akció Tanulócsoport?
- 4-7 főből és egy csoportfacilitátorból áll.
- Meghatározott időközönként (általában 4-6 hetente) ülnek össze maximum 1 napra.
- Minden résztvevő egy olyan konkrét projektet, témát hoz a csoportba, amiért ő felel a szervezetben.
- A résztvevők jöhetnek különböző szervezetekből, egy szervezet különböző részlegeiből vagy ugyanabból a szervezeti egységből is.
- A csoport tagjai felváltva kerülnek „ügyfél” szerepbe, a többiek pedig coachként működnek. A facilitátor biztosítja, hogy az „ügyfél” megfelelő támogatást kapjon az általa kitűzött cél eléréséhez.
Milyen helyzetekben szoktak megkeresni minket?
- Ha olyan munkatársakat kell fejleszteni, akik „már ezer tréningen vettek részt”.
- Amikor fellép az ún. „Knowing Doing Gap”, azaz a vezetés vagy a szervezet az eddigi képzések és műhelyek ellenére mégsem az elvárt módon működik.
- Amikor a szervezet a vezetőket vagy projektvezetőket projektjeik eredményes kivitelezésében akarja támogatni.
- A szervezet coaching kultúrát szeretne meghonosítani.
Mit lehet várni az Akció Tanulócsoportoktól? (egyéni, csoport és vállalati szinten)
- A résztvevők a munkahelyi helyzeteikhez, projektjeikhez kapnak testreszabott, kézzelfogható segítséget. Az egyes alkalmak végén mindenki pontosan megfogalmazott akciókkal tér vissza a munkába.
- Olyan készségek fejlődnek, mint mások fejlesztése, értő figyelem, kérdezéstechnika, visszajelzés adása és elfogadása, döntéshozatal, együttműködés. Megerősödik a coaching kultúra.
- Fejlődik a résztvevők önismerete és vezetői készsége.
- Az Akció Tanulócsoport módszert a résztvevők könnyedén alkalmazhatják mindennapi munkájukban is. Ez alapja lehet a tanuló szervezet kialakításának.