Manmore

Stressz-menedzsment

avagy: I keep cool!

Teljesítményünket és kapcsolatainkat jelentősen befolyásolja az, hogy mit élünk meg stressznek és az a mód, ahogyan megküzdünk a stresszel. Számos kutatás bizonyítja, hogy napjaink vállalati életében a stressz az elviselhetőség határait feszegeti, sok a stressz-betegség okozta hiányzás és kiadás. Semmi jel nem utal arra, hogy ez a trend változna. Ugyanakkor arra is találhatók jó példák, hogy a vállalatok tudatos lépéseket tesznek a munkavállalók védelmében. 

Milyen helyzetekben, milyen igényekkel szoktak megkeresni minket?

  • Amikor kulcsfontosságú munkakörök betöltői folyamatosan nagy nyomást élnek meg, és ez veszélyezteti a megfelelő és egyenletes teljesítményt (pl. sales, ügyfélszolgálat, help desk).
  • A szervezet növelni akarja az ügyfél-elégedettséget, és ehhez van szükség a munkatársak stressz-kezelési technikáinak fejlesztésére, felfrissítésére.
  • Szervezeti belső felmérés mutatta ki, hogy a stressz- és konfliktuskezelési készségek fejlesztést igényelnek egyéni és/ vagy csoport szinten.
  • Vezetői illetve tehetség-menedzsment programok keretében.
  • Vezetői coachingban egyéni fejlesztés céljából.
  • Változási folyamat menedzselése során a változások okozta stressz és bizonytalanság kezelésére.

Hogyan támogatjuk ügyfeleinket?

  • Felmérjük a kiinduló helyzetet, meghatározzuk a célállapotot és közreműködünk a szükséges intézkedések megtervezésében. Első lépésben azonosítjuk a fő szervezeti stresszorokat (stresszt okozó tényezőket) és az érintettek megküzdési (COPING) stratégiáit. Az eredményt visszajelezzük, és meghatározzuk a fejlesztés irányát, súlypontjait, módszereit. 
  • A kompetenciafejlesztést több formában végezzük: csoportos tréning, egyéni coaching, rendszeres esetmegbeszélő csoportok, munkahelyi stresszoldó programok facilitálása. 
  • Gyakran szükség van a szervezeti stresszorok (stresszt okozó tényezők) megszüntetésére vagy csökkentésére is, mert e nélkül nem lehet sikeres egy készségfejlesztő programsorozat (pl. rendszerek, folyamatok). Ehhez bevonjuk a Flow Csoportban működésfejlesztéssel foglalkozó tanácsadó partnereinket is. 

Mit lehet várni a stressz-menedzsment programok eredményeként?

  • A stresszhelyzetek hatékony kezelésének következtében nő az ügyfél-elégedettség, javul a teljesítmény.
  • Nyugodt, energiával teli munkalégkör, támogató munkakapcsolatok jönnek létre.
  • Javul a vezetők megítélése és szervezeti hatása.
  • Egy átfogó folyamat eredményeként csökkennek a betegség miatti hiányzások, a velük járó táppénz kiadások, a fluktuáció.