Manmore

Szervezetfejlesztés

A szervezetek eredményes és hatékony működéséhez elengedhetetlen a folyamatos fejlődés, a szervezeti tanulás és a környezethez való gyors alkalmazkodás. A szervezetfejlesztés fontos alapelve, hogy minden projekt az érintettek bevonásával valósuljon meg, így biztosítva az elköteleződést és a felelősségvállalást.

Milyen helyzetekkel szoktak megkeresni minket?

  • Amikor a vezetés azt érzékeli, hogy a szervezet „lelassult”, nem tud alkalmazkodni a környezet változásaihoz.
  • Ha a felsővezetés szeretné meghatározni, hogy „merre tovább”, milyen közös jövőkép álljon a munkatársak előtt.
  • Amikor a felsővezetésnek ugyan van világos jövőképe, de innovatív módokat keres a megvalósításhoz.
  • Amikor szükséges pontosan és egységesen látni a jelen helyzetet, hogy a beavatkozások a megfelelő pontokon történhessenek.
  • Új stratégia kidolgozására van szükség, mert a régi már „nem működik”, nem hozza a kívánt eredményt, pénzügyi vonatkozásban sem.

A szervezetfejlesztés kiterjedhet a teljes szervezetre, illetve egy-egy alegységre is.

Hogyan támogatjuk ügyfeleinket?

Folyamat-tanácsadó, facilitátor, tréner és coach szerepkörökben, az alábbi területeken:

  • Felmérjük a jelenlegi állapotot. Ez történhet személyes vagy fókuszcsoportos interjúk, standard vagy testreszabott kérdőívek útján is.
  • Következő lépésként egy bevonáson alapuló, vonzó és reális jövőkép kialakításában közreműködünk.
  • Azonosítjuk a kívánt beavatkozások célterületeit, az akciókat és illesztjük a módszertant.
  • Foglalkozunk az ellenállással és annak kezelésével. 
  • A Flow Csoport más tanácsadó cégeinek bevonásával fejlesztjük a cég működési folyamatait, rendszereit, hogy azok az új stratégiát, jövőképet támogassák.
  • A folyamat közben és a végén is kiemelt figyelmet fordítunk az eredmények és sikerek kommunikációjára, megünneplésére, hiszen ez különösen fontos a motiváció fenntartásában.

Mit lehet várni a szervezetfejlesztéstől?

  • Dinamikusabbá, eredményesebbé válik a működés, felfrissül, megújul a szervezet. 
  • A munkatársak elkötelezetten dolgoznak a szervezeti jövőkép és stratégia megvalósításán.
  • Erősödik a vezetők leaderi szerepe, felelősségvállalása.
  • Nő a külső, illetve belső ügyfelek elégedettsége.