A szervezetek eredményes és hatékony működéséhez elengedhetetlen a folyamatos fejlődés, a szervezeti tanulás és a környezethez való gyors alkalmazkodás. A szervezetfejlesztés fontos alapelve, hogy minden projekt az érintettek bevonásával valósuljon meg, így biztosítva az elköteleződést és a felelősségvállalást.
Milyen helyzetekkel szoktak megkeresni minket?
- Amikor a vezetés azt érzékeli, hogy a szervezet „lelassult”, nem tud alkalmazkodni a környezet változásaihoz.
- Ha a felsővezetés szeretné meghatározni, hogy „merre tovább”, milyen közös jövőkép álljon a munkatársak előtt.
- Amikor a felsővezetésnek ugyan van világos jövőképe, de innovatív módokat keres a megvalósításhoz.
- Amikor szükséges pontosan és egységesen látni a jelen helyzetet, hogy a beavatkozások a megfelelő pontokon történhessenek.
- Új stratégia kidolgozására van szükség, mert a régi már „nem működik”, nem hozza a kívánt eredményt, pénzügyi vonatkozásban sem.
A szervezetfejlesztés kiterjedhet a teljes szervezetre, illetve egy-egy alegységre is.
Hogyan támogatjuk ügyfeleinket?
Folyamat-tanácsadó, facilitátor, tréner és coach szerepkörökben, az alábbi területeken:
- Felmérjük a jelenlegi állapotot. Ez történhet személyes vagy fókuszcsoportos interjúk, standard vagy testreszabott kérdőívek útján is.
- Következő lépésként egy bevonáson alapuló, vonzó és reális jövőkép kialakításában közreműködünk.
- Azonosítjuk a kívánt beavatkozások célterületeit, az akciókat és illesztjük a módszertant.
- Foglalkozunk az ellenállással és annak kezelésével.
- A Flow Csoport más tanácsadó cégeinek bevonásával fejlesztjük a cég működési folyamatait, rendszereit, hogy azok az új stratégiát, jövőképet támogassák.
- A folyamat közben és a végén is kiemelt figyelmet fordítunk az eredmények és sikerek kommunikációjára, megünneplésére, hiszen ez különösen fontos a motiváció fenntartásában.
Mit lehet várni a szervezetfejlesztéstől?
- Dinamikusabbá, eredményesebbé válik a működés, felfrissül, megújul a szervezet.
- A munkatársak elkötelezetten dolgoznak a szervezeti jövőkép és stratégia megvalósításán.
- Erősödik a vezetők leaderi szerepe, felelősségvállalása.
- Nő a külső, illetve belső ügyfelek elégedettsége.